Äspereds Idrottsförening

Poäng borta mot Östadkulle
2016-05-09 20:58

Söndagen den 8 maj spelade vi match borta mot Östadkulle SK. Jag som skriver detta kunde tyvärr inte närvara utan har fått matchinformation via sms och Facebook.

ÄIF-tjejerna stod för en riktigt bra laginsats i sommarvärmen på Lenavallen. Under 90 minuter visade hela laget vilja och pannben.
Trots att flera tjejer tidigare inte har spelat med varandra, andra inte har rört en boll på över ett år så står tjejerna upp för varandra och kniper en poäng mot ett för dagen lite bättre Östadkulle.
Helena i målet (eller om hon idag agerade libro) var säkerheten själv och bröt Östadkulles alla attacker. Annelie Stigsson som inte rört en boll på evigheter gjorde en strålande insats på mittbacksposition och nyförvärvet Tove Andersson, som gjorde sin första match i ÄIF-tröjan, var en frisk och tuff injektion på högerkanten.

Nästa match spelas redan på torsdag borta mot Hajom/Björketorp.

Äspereds IF Facebook